De tips voor een boeiende over ons pagina + voorbeelden

Je website heeft een over ons pagina (of over mij pagina) nodig. Maar wat zet je er eigenlijk op? Want heel eerlijk: de meeste over pagina’s zijn toch saai en totaal niet overtuigend? Daarom vertel ik je graag hoe je wél een boeiende over pagina kan maken!

2 redenen waarom je over pagina zo belangrijk is

Als ik naar de statistieken kijk van een groot aantal websites die ik heb gebouwd, dan wordt de over pagina helemaal niet zo vaak bekeken.

Maar (ja er is een maar)

Mensen die met jou willen samenwerken of een product bij je willen kopen, die kijken vaak wel even op de over pagina als ze niet direct overtuigd zijn.

Dan is het vooral heel belangrijk dat je betrouwbaar, sympathiek en deskundig overkomt.

Op SuperBlogger bezoekt slechts 0,5% de over pagina. Dit zijn wel bezoekers die gemiddeld 5.3 pagina’s bekijken en 6 minuten op de website spenderen. Dus potentiële klanten.

Wat zet je allemaal op de over ons pagina om je bezoeker te overtuigen?

➡️ Ben je vooral benieuwd naar goede voorbeelden? Scroll dan vooral even verder!

17 dingen die je op je over pagina kan zetten:

  • Je bedrijf in het kort: wat doe je nu eigenlijk en met welk doel?
  • Je missie: waar sta je voor als bedrijf en hoe komt dit tot uiting in de acties die je doet?
  • De visie van het bedrijf: Wat willen jullie op de lange termijn bereiken?
  • Waarom je doet wat je doet: Waar wil je de doelgroep mee helpen en waarom wil je dit? Wat is je visie op de producten en diensten die je levert?
  • Het verhaal achter de oprichting: Hoe is het bedrijf eigenlijk ontstaan?
  • Reis tot nu toe: Welke mijlpalen heeft het bedrijf sinds de oprichting bereikt. Wat waren de voordelen hiervan voor de klant?
  • Oprichters/team: Wie zijn de mensen achter het bedrijf en waar zijn ze goed in?
  • Jullie onderscheidend vermogen: wat maakt jullie anders?
  • Werkwijze: hoe ziet een samenwerking eruit?
  • Jullie beloftes: wat mag een klant van jullie verwachten?
  • Favoriete producten van de oprichters: Welke producten mogen bezoekers niet missen?
  • Blogpost aanraders: Een overzicht van de nieuwste of meest populaire blogposts.
  • Partners/samenwerkingen: met wie werken jullie veel samen
  • Wie is de doelgroep: Wie kunnen jullie het beste helpen?
  • Awards: hebben jullie prijzen gewonnen?
  • Recensies: wat zeggen klanten over de samenwerking?
  • Waar de lezer het beste kan beginnen: Zijn er pagina’s die nieuwe bezoekers niet mogen missen?

18 over ons pagina voorbeelden

Voor deze blog heb ik wel meer dan 200 over pagina’s bekijken. Deze vond ik het leukst/opvallendst/meest overtuigend:

Nog 8 voorbeelden van over mij pagina’s

Een over pagina voor een individu is natuurlijk wat anders dan een over pagina voor een bedrijf van 10+ medewerkers. Daarom ook wat voorbeelden van persoonlijke over mij pagina’s:

Bouw je over ons pagina met Elementor

Heb je een website met WordPress en wil je eenvoudig een over ons pagina maken die uit verschillende onderdelen bestaat?

Dan kan ik je de page builder Elementor aanraden. Daarmee klik je heel eenvoudig pagina’s in elkaar zonder een regel code te schrijven.

Elementor is een plugin die goed samenwerkt met de meeste WordPress templates. Je kan de plugin dus vaak gewoon toevoegen aan je website en gebruiken voor nieuwe pagina’s.

Let op! Maak altijd eerst een backup van je website voor je Elementor toevoegt, zodat je altijd terug kan als het niet goed gaat. Of vraag je webbouwer om hulp.

Speciaal voor mijn lezers heb ik twee templates gemaakt die je zo kan gebruiken voor je over pagina:

Over ons webshop
Over ons pagina voor een honden webshop
Bedrijfswebsite
Over ons pagina voor een social media coach

Je hoeft alleen de inhoud aan te passen en je eigen huisstijl toe te passen, maar dat gaat echt heel makkelijk.

Mocht je een van deze templates willen gebruiken voor je eigen website. Laat dan hieronder je gegevens achter, dan stuur ik je de templates!

Aanmelding mailinglijst

Gratis 'over ons' templates

Bouw eenvoudig je website met Elementor

3 basisregels voor je over ons pagina

Maar hoe maak je dan een goede over ons pagina? Welke informatie deel je en in welke volgorde? Voordat ik enkele goede voorbeelden bespreek, wil ik eerst 3 ontzettend belangrijke regels delen. Dit is de basis waar wij straks mee verder gaan:

Regel 1: je over ons pagina draait nog steeds om de bezoeker

Dit klinkt misschien gek, maar ondanks dat de over ons pagina het woordje ‘ons’ bevat, hoort óók deze pagina nog over je bezoeker te gaan.

Het doel van de pagina is namelijk om je bezoeker te overtuigen van jouw expertise. En dat doe je het beste door in te spelen op de verwachtingen en problemen van je bezoeker. Dat de bezoeker zich in je verhaal kan herkennen, is de sleutel tot een goede over ons pagina.

Regel 2: je over ons pagina moet tot een actie kunnen leiden

De over ons pagina mag geen pagina worden waar bezoekers vastlopen en vervolgens weggaan. Ook op deze pagina wil je dat bezoeker weer verder gaat of nog beter: tot actie overgaat.

Verwerk dus altijd een call to action in je pagina. Dit kan zijn:

  • Een vraag om feedback
  • Een overzicht van je producten
  • Een inschrijfformulier voor de nieuwsbrief
  • Een overzicht van een aantal blogposts
  • Buttons om je te volgen op social media

Kies voor een conversie element dat voor jou belangrijk is en past bij je pagina.

Regel 3: een goede over ons pagina laat zien wie je bent en waar je voor staat

De bezoeker gaat naar je over ons pagina o.a. om erachter te komen wie je bent. Wie zijn de mensen achter het bedrijf waar ik iets van koop of waar ik een samenwerking mee wil starten? Dat is de vraag die je bezoeker heeft.

Je wil dus niet dat je pagina te onpersoonlijk is. Laat duidelijk zien wie je bent en waar je voor staat. Dit kan met foto’s, quotes of nog beter: een video.

Enkele laatste tips voor het maken van je over ons pagina

Heb je een template voor je pagina gekozen? Gebruik dan de laatste 5 tips om de pagina af te maken.

  • Deel alleen wat belangrijk is voor de lezer. Je over ons pagina hoeft niet je hele levensverhaal of bedrijfshistorie te bevatten. Deel alleen wat de bezoeker echt zou moeten weten.
  • Spreek de lezer direct aan. Bezoekers die op de over pagina komen willen jou of je bedrijf leren kennen. Hou het informeel en schrijf alsof je tegen de lezer praat.
  • Gebruik geen zoekwoord. De over ons pagina is niet de eerste pagina die bezoekers vanuit Google zouden moeten vinden. Gebruik dus niet een van je belangrijke zoekwoorden voor deze pagina.
  • Update de pagina regelmatig. Het is belangrijk dat je over ons pagina representatief is voor je bedrijf of blog. Je wilt dus dat de over pagina meegroeit met je bedrijf.
  • Geef een kijkje achter de schermen. De bezoeker moet eigenlijk direct een beeld krijgen van hoe het er binnen je bedrijf aan toe gaat. Deel foto’s of vertel iets over je werkwijze.

Vragen over deze blogpost?

Je mag mij altijd een mailtje sturen met je vraag!

Gepubliceerd op

BiJgewerkt op

Auteur

Leestijd